Kommenteeri

Karjäärinõustamine kui võimalus motiveeritud töötajate kaasamiseks.

Triin Kostabi, Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse (SMIT) töösuhete spetsialist, kirjutab, miks osaleda Innowise'i karjäärinõustaja väljaõppes ning kuidas SMITi näitel karjäärinõustamise võimalusi kasutades kaasata organisatsiooni motiveeritud inimesi.  
  • Kuidas jõudsid äratundmiseni, et vajad karjäärinõustaja koolitust?

Soov karjäärinõustajaks õppida tekkis mul tegelikult juba paar aastat tagasi. Mäletan, et otsisin arenguvestluseks ettevalmistades endale võimalikke koolitusi ja kursusi ning jõudsin karjäärinõustamiseni – mida rohkem selle kohta lugesin, seda õigem see mulle tundus. Enne oma tänast tööd töötasin aastaid värbajana ja tunnistan ausalt – igatsesin värbamisvestlustega kaasas käivat spontaansust ja vahetut suhtlust. Ma armastan oma igapäevatööd töösuhete valdkonnas, aga mõte, et saaksin need kaks rolli ühendada (värbamine ja töösuhted), kõlas minu jaoks kui ideaalne combo! Rääkisin arenguvestlusel veidi „hullumeelsest ideest“ oma juhiga ning ülejäänu on juba ajalugu … 😊

SMIT on alati julgustanud oma töötajaid proovima uusi viise õppimiseks ning leidma seeläbi tähenduslikkust, efektiivsust ja produktiivsust oma töös. Meil on üle 90 erineva ametipositsiooni ning see annab võimaluse kujundada rolle lähtuvalt sellest, missugune on SMITi kui asutuse vajadus ja kuidas iga smitikas nendesse sobitub. Mulle väga meeldib, et organisatsioonina võimaldab SMIT meie inimestel olla ennastjuhtiv õppija, kes võtab vastutuse oma õppimise ja arengu eest ning nüüd on meie inimestel võimalus seda kõike ka karjäärinõustajaga arutada. SMITi teeb eriliseks tööandjaks ka see, et lisaks oma töötajatele pakume karjäärinõustamise võimalust ka kõigile meie kandidaatidele – kui SMIT tundub kandidaadile just see õige koht, aga samas pole ta 100% kindel, millisele positsioonile ta meie majas võiks kõige paremini sobida, siis leiame sellele küsimusele koos lahenduse.

  • Miks valisid Innowise’i  karjäärinõustaja väljaõppe kursuse?

Minu kindel soov oli, et kursus toimiks kontaktõppena ning koolitajateks oleksid oma ala parimad eksperdid. Olin varasemalt personalitöö õpingute käigus saanud veidi teoreetilist tausta selles valdkonnas, aga ma tahtsin õppida praktikutelt. Pärast mõningast otsimist jõudsin järeldusele, et Innowise ongi põhimõtteliselt ainuke koolitusfirma, kes pakkus karjäärinõustamise õppimiseks minule sobivat lahendust. Kusjuures ma jõudsin selle koolituseni täpselt siis, kui kursus oli juba alanud ning kõik kohad täis - kirjutasin neile ja andsin oma huvist osaleda järgmises grupis märku ning umbes kuue kuu pärast alustasin selle põneva väljakutsega.

  • Mis oli kursuse läbimisel sinu jaoks kõige huvitavam, kasulikum või üllatavam?

Huvitav oli näha ja kuulda erinevate nõustajate kogemusi, proovida praktilisi harjutusi ja päriselt omal käel asju katsetada (sh ka ämbreid kolistada 😉). Me liikusime samm-sammult läbi erinevate moodulite aina keerukamate kaasuste suunas ning saime selle käigus hästi palju praktilisi harjutusi läbi teha. Meie koolitusgrupp koosnes nii erinevatest inimestest, aga see sünergia, mis koolituspäevadel tekkis, oli äge! See koolitusprogramm andis mulle nii palju uut, aga mis peamine – see lõi mulle karjäärinõustamise valdkonnas esimese koostöövõrgustiku.

  • Kellel ja miks soovitad osaleda Innowise’i  karjäärinõustaja väljaõppe kursusel?

Innowise'i karjäärinõustaja väljaõpe sobib inimesele, kes saab ja tahab õpitud teadmisi kohe praktikas rakendama hakata. Sa saad koolituste käigus tohutult palju nippe, trikke, tööriistu ja võimalusi mida katsetada. Kuna koolitusprogramm on jaotatud kuue kuu peale, annab see võimaluse teemaga põhjalikumalt tutvuda ning teadmisi kinnistada.


Uus karjäärinõustaja väljaõppe grupp alustab 14. septembril - vaata lisa ja registreeru koolitusele siin.

Lisa kommentaar

Email again: